Kvalitetsmätning bland kommunala lokalhyresgäster
Vartannat år har verksamheten för fastighet genomfört en kundundersökning för de som är hyresgäster i kommunens lokaler. Företaget som gör undersökningen heter Evimetrix och de gör undersökningar för nästan 80 kommuner som vi kan jämföra oss med. Lokalhyresgästerna är både i kommunal- och privatregi, och är i kommunägda och inhyrda lokaler.
Resultatet för år 2020
Undersökningen genomfördes under mars och april år 2020. Teknik- och fastighetsförvaltningen fick ta del av resultatet i maj. Jämfört med tidigare mätning har resultaten sjunkit. Enkäten gick ut till 115 personer och vi hade en svarsfrekvens på 52,2 procent vilket är lågt, men ändå så att det finns ett bra underlag för statistik.
År 2020
Nöjd-kund-index: 49
Total index: 50
År 2018
Nöjd-kund-index: 57
Total index: 52
Generellt sett är hyresgäster för grundskolor nöjdast, efter det förskolor men de som har äldreomsorg är väldigt missnöjda.
"Förutom lokalernas standard och en önskan om mer underhåll och annan utformning av lokalerna så har vi flera resultat som på sakfrågan har blivit bättre sedan förra undersökningen. Det gäller bland annat sättet att göra en felanmälan på och skötseln för utemiljön."
Våra förbättringsområden är återkoppling gällande utförda arbeten, tydlighet i gränsdragningar och kommunikation.